maandag 30 januari 2012

Ik ga weer bijna verhuizen

Heeej lieve iedereen!

Het gaat allemaal helemaal goed met me. Het is hier best koud, maar volgens mij hebben jullie het kouder als ik het zo hoor. Ik hoop dat het hier een beetje blijft zoals het nu is, beetje zacht, niet te koud...prima zo! Maar goed we zullen zien. Gelukkig hebben we hier veel afspraken en zijn we niet al te veel buiten, dus dat scheelt.
Joh en papa weer op rally. Ik hoop dat alles goed gaat en dat je veilig bent pap. Heb maar heel veel plezier! Als mensen vragen wat een rally is denken ze altijd aan die race rally’s haha. Gelukkig is dat het niet. Ik leg altijd maar uit dat het een soort speurtocht is voor oude mannen in klassieke auto’s haha!

We hebben een goede week gehad, lekker druk. We hebben een onderzoeker, Raj, ik denk dat ik vorige week al over hem heb verteld. Maar hij is echt heel goed en we geven hem nu les in de geboden en als hij dat heeft gehad dan gaat hij gedoopt worden. Dus hopelijk hebben we een doop 11 februari.
Verder hebben we nog een vrouw, Jane en zij is heel goed en ze is praktisch al lid, alleen rookt ze. En dat is het enige wat haar tegenhoudt om gedoopt te worden. En zo balen, want ze wil zooo graag gedoopt worden. Ze houdt van alles wat er in de kerk is en wat we delen...alleen die stomme sigaret houdt haar tegen. We zijn heel erg met haar bezig en we helpen haar zo goed als we kunnen. We hebben al verschillende leden meegenomen die roken hebben overwonnen en dat helpt haar heel goed.
Jane heeft ons trouwens al uitgenodigd voor als we terug komen in mei, dus dan weten jullie dat vast.

Had ik al verteld dat we ook Engelse les geven hier? Ik vind het niet heel veel voorstellen, want we hebben totaal geen plan of structuur en de mensen komen ook niet regelmatig, dus kunnen we ook niet echt wat opbouwen, maar het is toch leuk om Engelse les te geven. Vooral leuk om het op grappige en creatieve manieren te doen, zodat het niet alleen saai woordjes leren is.
Dus ja ik ben eigenlijk al goed gesetteld in Ilford. Ik leer de mensen hier al beter kennen en ik voel me goed.
Ik heb het ook heel gezellig met sister Brown. We hebben leuke dingen te bespreken met elkaar en we voelen ons al goed en vertrouwd bij elkaar dus dat scheelt. Dus ja ik ben nu al helemaal blij en hoopvol met wat er deze transfer gaat gebeuren!

Wo en dinsdag is mijn 16th month mark! (16 maanden op zending).

Oo EN we gaan verhuizen!! DUS stuur GEEN post meer naar het oude adres oké. Ik weet niet precies wanneer we gaan verhuizen. Het kan deze week of volgende week zijn, maar dat is allemaal niet zeker.
Maar ik ben heel blij dat we gaan verhuizen want dit huis is echt oud. We gaan nu naar een huis dat maar 2 straten verder is, gelukkig en het is net opnieuw ingericht. Wel handig want alle meubels en zo horen bij het huis dus we hoeven niet alles te versjouwen. Dus dat scheelt. Het nieuwe huis is een tikketje groter en er is allemaal nieuw tapijt in en zo en we hebben ook een nieuwe badkamer! Gelukkig, want hier lag er zelfs tapijt in de badkamer! Dat doen ze hier in Engeland. Ik snap het niet hoor, het is toch raar om tapijt in de badkamer te hebben? Wel lekker warm aan je voeten, maar niet echt handig met alle vocht en zo. Nou goed, nu hebben we in ieder geval tegels en alles is mooi nieuw en schoon. Dus ik ben blij. Maar ik weet dus nog niet zeker wanneer we daar heen gaan. Als alles rond is met het papierwerk kunnen we er zo snel mogelijk in.

Verder krijgen we hier echt lekkere etentjes! Heerlijk Afrikaans eten! Afrikaanse rijst is echt zoo goed, vooral als ze het niet te pittig maken haha. We kregen laatst Afrikaanse rijst en joh dat was zooo heet, niet te geloven. De tranen sprongen in mijn ogen toen ik het at! En de elders hadden het ook erg moeilijk aan de andere kant van de tafel haha.
Had ik trouwens al verteld dat we Ilford delen met de elders? Best gezellig om met elders samen te werken en ervaringen te delen en zo. Vooral na een rare of grappige les haha dan kun je gelijk even je verhaal kwijt.

Ik ben ook echt blij dat ik hier ben en dat ik zo ontzettend veel leer. Want echt hoor, de dingen die ik hier leer en meemaak zou ik nooit ergens anders mee kunnen maken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten