maandag 23 januari 2012

Eerste mail uit Ilford


Heeeeej lieve iedereen,

Mijn eerste mail vanuit Ilford! Ik weet niet zeker tot wanneer ik hier blijf, maar ik laat jullie weten wanneer ik ga verhuizen.
Het huis is best groot. Lekker veel ruimte voor alles en dat is fijn want ik heb veel spullen!
We zijn dus deze week al een beetje op zoek gegaan naar huizen/flats maar dat kost veel tijd zeg en het is vervelend, want wij weten ons schema niet dus we kunnen amper afspraken maken met de makelaars om ons huizen te laten zien en het is allemaal ook erg duur. Maar nu belde iemand van het zendingskantoor en hij vertelde dat dezelfde verhuurder een ander huis heeft 2 straten verder. Ideaal want het is een prima locatie waar we nu zitten. Dus we zullen allemaal wel zien, hopelijk zitten we volgende week of de week daarna ergens anders.

Goed verder is deze week apart, druk en goed. Sister Brown komt uit Amerika, uit Idaho. Ze is echt een heel lief meisje! We moeten nog wel een beetje aan elkaar wennen, maar dat komt goed.

Verder ben ik niet meer op zending in Engeland, maar in Pakistan en India!! Hahah ik heb nog nooit zoveel buitenlanders bij elkaar gezien! Ik leer erg veel over de islam en sikhism Altijd handig hè. Maar we ontmoeten ontzettend goede mensen hier! Ik ben zo enthousiast om hier te zijn! We kunnen heerlijk hard werken, we hebben contstant lessen en joh het is soms echt een gekkenhuis hier, maar het is zo geweldig, want dat is waarom ik hier ben: les geven! We hebben al een paar hele goede lessen gehad.

We hebben dus wat goede onderzoekers hier. We hebben 1 doopdatum, Raj (spreek uit als ragh) en hij is heel oprecht. Hij komt uit India en hij wil echt God volgen. Hij is super enthousiast over de doop en we zijn hem dus goed aan het voorbereiden. En het is handig want veel leden uit de Ilford wijk komen uit India, dus dat is makkelijk voor hem (en voor ons).

Verder is de bisschop hier een donkere man en hij is zo grappig. De hele wijk is een Afrikaanse wijk. Ik kan de witte koppen op 1 hand tellen haha bij wijze van spreken. Het is echt leuk om wat meer van die Afrikaanse cultuur mee te krijgen. En we krijgen veel eten hier! Afrikaans of Indisch natuurlijk, maar dat is dus allemaal heel lekker.

Dus ja ik heb het hier naar mijn zin in Ilford. Het is echt goed en ik voel dat mensen hier echt willen luisteren! Onze hele volgende week zit al bomvol met allemaal lessen en onderzoekers...heel fijn. Lekker hard werken tot het einde van mijn zending.

Ja mam je schreef over Daniel Peschier dat hij dezelfde dag terug komt als ik en dus op dezelfde datum zijn welkomstdienst heeft, maar misschien kunnen we mijn welkomstdienst een zondag later doen of zo. Ik zou dat niet heel erg vinden en dat is makkelijker voor de mensen die naar allebei de diensten willen

Dus ja alles gaat goed met me. Ik begin al redelijk te wennen en ben vooral heel blij dat ik hier ben, want alles gaat zo goed hier met lessen en ik voel echt dat er veel mensen hier zijn die zitten te wachten op het evangelie...now it's up to us to find them! Sorry voor die Engelse zinnen tussendoor. Ik moet snel typen en dan is het soms makkelijker in het Engels hahaha.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten