maandag 6 februari 2012

Winter wonderland




Heeej lieve allemaal,

Ja ja hier ligt ook sneeuw hoor. Maar nee niet zoveel als in Nederland. Pfoe -18 graden dat is echt heeel koud, brr. Gelukkig is het hier warmer. Gisteren lag er veel sneeuw en die was zaterdagavond gevallen, dus de wereld zag er weer zo mooi uit in al dat wit. Ik word altijd blij van sneeuw. Maar de Engelsen hier freaken een beetje hoor met een klein laagje sneeuw. Mensen belden ons dat ze niet naar de kerk konden omdat ze waren 'ingesneeuwd' hahah! Sorry hoor, je kunt niet zijn ingesneeuwd met 10 cm sneeuw. En daardoor hadden we gisteren ook maar 1 uur kerk..jammer! We hadden toch 3 onderzoekers in de kerk dus dat was goed. En na de kerk hadden we dus allemaal extra tijd, dus hebben we hen maar les gegeven.

We hebben nu echt goede mensen hier. Met Raj gaat het 't best. Hij is zo'n lieve nederige Indische jongeman. Als het allemaal goed verloopt wil hij 18 februari gedoopt worden! Dat gaat goed worden. En het is zo fijn, want hier zijn zoveel leden uit India, dus kan hij veel leuke gesprekken en vrienden hebben in zijn eigen taal en dat helpt natuurlijk altijd.
Verder hebben we Naim, hij komt uit Albanië en spreekt geen woord Engels. Ik denk dat ik al over hem heb verteld, maar ach hij is ook zo'n lieve nederige man! Dus geven we hem nu half Engelse les en half evangelieles. Maar zo schattig, hij komt elke week naar de kerk, ook al verstaat hij geen woord. Hij zit daar zo lief en kijkt heel geïnteresseerd, maar verstaat het totaal niet. Hij is rond de 50 of zo. Lieve man. Maar het is moeilijk om hem vooruitgang te laten maken door de taalbarrière. Maar goed we hebben 2 leden in deze wijk die uit Albanië komen, dus dat is dan ook wel weer opgelost!
En verder hebben we een goede vrouw, Astrid. Zij is echt een grappige vrouw. Ze denkt altijd dat de kerk saai gaat zijn of dat een les met ons saai gaat zijn. Ze heeft er nooit veel zin in, maar als ze dan naar de kerk komt of als ze dan met ons is of het Boek van Mormon leest voelt ze zich ZO goed en is ze altijd helemaal blij en opgebouwd! Wel balen want ze krijgt heel veel tegenwerking van haar vrienden en buren. Haar buurvrouw belde toen we in de les zaten en ze deed haar op de speaker zodat we haar konden horen en Astrid zei dat ze in de kerk was en de buurvrouw begon me toch los te gaan haha! Maar Astrid deed het heel goed en ze daagde haar een beetje uit door te zeggen dat ze er over denkt om gedoopt te worden en zo hahah! Nou toen ging die buurvrouw helemaal uit haar dak! Wat is het toch dat mensen tegen de kerk hebben?

O joh ik vergeet helemaal te vertellen over DE HAPPENING van de week!!! Joh dit is echt ongelofelijk. Dinsdag liepen sister Brown en ik gewoon in een straat in de richting van een andere straat en op de hoek werd er een nieuw gebouw gebouwd, een Christian Centre....en we stopten bij een brievenbus om wat brieven te posten en ineens horen we een ongelofelijk hard geluid en kabaal! We keken op en we zien zo het hele gebouw instorten!!!!!! JA!!! Kun je dat geloven!? Het was serieus zoooo apart en gek om te zien. En er was natuurlijk allemaal rook en stof. Gelukkig waren wij ver genoeg zodat we geen last hadden van iets...maar we zagen het zo voor onze ogen gebeuren. En iedereen natuurlijk helemaal in paniek en bang en we maakten ons allemaal zorgen dat er mensen in het gebouw waren of dat er mensen op de stoep liepen toen het instortte...
Politie en ambulance waren er snel bij en gelukkig bleek het dat er maar 1 persoon naast het gebouw liep toen het instortte en dat hij alleen een verstuikte enkel had. Verder was er niemand...wooo zooo gelukkig. Want dat zou echt een ramp zijn!! Maar joh gek hè dat ik er zo naast stond!
Gelukkig is er niets gebeurd en ik was helemaal veilig. Maar het is nogal wat hè.

Verder was het inderdaad koud deze week. We hoorden dat deze kou helemaal vanuit Siberië kwam!! Brr...
Verder hadden we een klein wondertje deze week. Want we hadden een les en daarna nog een les, maar het was zooo laat en ik was zo gestresst en ik dacht dat we niet op tijd naar huis konden. Maar we waren pas om half 10 klaar met onze les! Pfoe en dan zouden we nog moeten wachten op de bus en naar huis lopen. Ik stressen joh...maar ineens kwam er een auto bij de kerk met de elders en een lid van de kerk! Ze hadden het gevoel dat ze bij ons langs moesten gaan om ons te helpen! Nouuuu dat is me toch wat hè! Dus we hadden een heerlijke lift naar huis en waren niet al te laat thuis.

O en volgende week maandag plannen we om naar Londen te gaan. We zijn hier met 2 elders in Ilford en zij hebben Londen nog nooit gezien en sister Brown ook niet, dus ik ga leuk toeristengids spelen in Londen! Dus dan weten jullie dat.

Goed we zijn dus nog niet verhuisd en er is weinig informatie over wanneer het nou gaat gebeuren. Maar stuur toch maar alles naar het hoofdkantoor, want we kunnen zomaar deze week verhuizen...dus voor de zekerheid maar gewoon alles naar Londen. En ik ben maandag toch in Londen dus dan kan ik alles ophalen en lezen.

Het gaat dus allemaal goed met me. Ik krijg hier goed te eten en mensen zijn zooo aardig. Ik ben echt blij dat ik hier ben en ik voel me nu ook al helemaal op mijn plek. Ik hoop alleen echt dat we deze week kunnen verhuizen, want het huis is echt oud. Dus hopelijk kan ik jullie volgende week een nieuw adres sturen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten