woensdag 2 november 2011

13 maanden op zending!




Heeeej daar ben ik weer!
Het gaat allemaal goed met me! Nieuwe transfer, dus nieuwe dingen.
Het is natuurlijk altijd weer even wennen met een nieuwe companion en vooral als ze helemaal nieuw is en nog alles moet leren, maar we hebben het heel gezellig samen. Ik moet er gewoon altijd even aan wennen dat dingen dan langzamer gaan en dat ik alles moet leiden en dat het nog niet zo vanzelf gaat als met sister Kinjo, maar dat komt vanzelf wel weer.
Goed mijn nieuwe companion is van Costa Rica!! Ze heet sister Herrera en ze is echt een schatje. Ze is 21 en wil heel graag hard werken, wat ik natuurlijk heel fijn vind! We gaan goede dingen zien deze transfer dus ik ben blij.
Het is wel een andere cultuur, hoor...dingen zijn gewoon anders in andere delen van de wereld, vooral sociale omgangsvormen en zo. Ik bedoel, in Europa is het allemaal een beetje hetzelfde. We zijn allemaal een beetje gereserveerd etc. maar in zuid en centraal Amerika is iedereen gewoon wat meer op zichzelf of juist wat brutaler of zo..ik weet niet, het is anders, een beetje moeilijk om uit te leggen. Maar het is altijd goed om meerdere culturen te leren kennen, toch?
Trainen is dus weer leuk, alleen hoop ik dat ik alles een beetje goed uitleg, want ik kan het nog wel eens een beetje vanzelfsprekend vinden dat iemand iets snapt en dan snapt diegene het juist niet...
Sister Herrera is nog Engels aan het leren en ik let er op, dat ik niet snel dingen van haar overneem en haar de tijd geef. Maar het gaat heel goed en ik leer er weer veel van. Het werk gaat goed. Ik heb geprobeerd om bij veel mensen langs te gaan en veel lessen te krijgen en dat is op zich best goed gelukt.

Woo morgen 1 november is mijn 13th month mark!! Wooo ik kan niet geloven dat ik al 13 maanden van huis ben!
En ik heb het heel erg naar mijn zin hier in Bedford, vooral omdat ik zoveel van de leden hier hou. En ik heb een heel leuk gebied met allemaal gezellige en vooral grappige elders. Dus dat is allemaal goed en leuk
Verder hebben we een goede week gehad. Beetje vermoeiend van mijn kant omdat ik alles een beetje alleen draaiende moest zien te houden, maar het is goed gelukt.
We hadden lunch met Maggie (ik schreef vorige week al over haar...zij is 19 jaar en wil heeel graag gedoopt worden maar haar Katholieke ouders staan het niet toe) en we hadden lunch in zo'n gezellig tentje! Een onwijs leuk Italiaans restaurantje.

Het gaat verder heel goed met Augustine, die vorige week zaterdag gedoopt was. Ik kan niet geloven dat we hem nog maar een maand geleden hebben ontmoet en dat hij nu al zo’n grote vooruitgang heeft gemaakt! Dat maakt dit werk het zooooo waard. Heel jammer dat hij 10 november terug gaat naar Kenia...maar ja dat is wel goed voor hem want hij miste zijn familie heel erg (kan ik me iets bij voorstellen!) en nu kan hij de kerk in Kenia goed en sterk maken.

Volgende week hebben we weer een goede week voor de boeg met lekker veel afspraken. Dat is altijd fijn. Oh en ik was zooo blij met een uur extra slaap!! Ik was blij dat de klok een uur terug ging in plaats van vooruit. Heerlijk langer slapen...de enige kans per jaar om een uur langer te slapen op zending.
Oh ik ben trouwens weer helemaal beter. Het was echt zo'n 24 uur ding..gelukkig maar. Ik voelde me de volgende dag weer helemaal beter. Wel vervelend hoor. Maar ja, we eten hier ook vaak zo onregelmatig en soms geven de leden rare dingen te eten haha.

Oké lieve allemaal. Ik hou zoooo super veel van jullie en ik ben altijd heel blij om van jullie te horen. Ik kijk altijd vol hoop in de brievenbus om te zien of er post is. Ik hoop dat jullie een hele goede week hebben en dat jullie net zo blij zijn als ik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten