dinsdag 2 augustus 2011

Naar Bedford!

Heeej lieve allemaal,

Pfoe ik heb wat verhalen deze week!!
Allereerst...ik ga verhuizen! (Beetje jammer, maar ach zat er aan te komen, want tja ik ben hier al zo'n 5 maanden).
Ik ga naar Bedford. Ik heb nog geen idee wat voor een plaats het is, maar zal best leuk zijn. Ik ben daar met sister Ostergaard uit Denemarken. Zij gaat na deze transfer naar huis.
En ik ga in een auto rijden! Bedford area heeft een auto, dus ik ga lekker aan de verkeerde kant rijden haha. Het is een Opel Mariva en het is een automaat, dus lekker makkelijk.

Dus ja, dit is mijn laatste dagje in Stevenage en ja het is nogal jammer dat ik weg ga, want ik hou echt van de mensen hier en er gebeuren nu juist goede dingen.

Oké en dan moet ik nu zó’n grappig verhaal vertellen:
Afgelopen zaterdag zouden we de doopdienst hebben van Ray. We gaven hem dinsdag les en hielpen hem voorbereiden voor de doop en hij was er zooo klaar voor! Hij wilde zo graag gedoopt worden.
En de eerste keer dat hij in de kerk kwam, zei hij dat hij zich de kerk kon herinneren en dat hij zich ook herinnerde dat er iemand gedoopt werd...hij dacht dat het zijn broer was geweest. Dus afgelopen dinsdag hadden we het briljante idee (geen idee waarom we dit niet eerder hebben gedaan) om op de lijst te kijken om te zien of er al ooit iemand van zijn familie was gedoopt, want hij kon zich niet herinneren wie er toen gedoopt was.
Dus wij keken op de lijst en zagen J. (zijn laatste naam) en de naam van zjin moeder, Elsie!!! Wooo zijn moeder was dus al gedoopt in de kerk! Hij was helemaal verbijsterd, want zijn moeder is 4 jaar geleden overleden en sinds hij naar de kerk kwam had hij het gevoel dat ze heel dicht bij hem was en hij dacht veel meer over zijn moeder na en zo.... En toen kwam hij er ineens achter dat zijn moeder dus al gedoopt was in de kerk waar hij zaterdag ook in gedoopt zou gaan worden! Dus ja, hij was heel blij en hij vond het geweldig.
Hij wilde graag weten wie haar gedoopt had, zodat diegene hem ook zou kunnen dopen. Dus belden wij de bisschop zodat hij in de gegevens kon kijken en hij belde terug en vroeg wat Ray’s achternaam was? Want, zegt bisschop, ja we hebben hier in onze gegevens staan, dat een Raymond Arthur J. is gedoopt...zoon van Elsie J.!
Ray was dus al gedoopt!!!!!!!!! Joh, kun je dat geloven.
Hij had geeeen idee meer van het hele gebeuren, want hij was toen pas 11 jaar oud. Hij was op kostschool en toen hij thuis was voor de paasvakantie is hij gedoopt, maar toen had het helemaal geen betekenis voor hem, want hij had geen idee wat het was! hahah
Dus tja we hadden geen doopdienst zaterdag, want die doopdienst had 44 jaar geleden al plaatsgevonden!!! Joh, hoe vind je dat haha. Niemand heeft ooit zo'n verhaal gehoord! We hadden dus iemand les gegeven, die al de hele tijd al lid was!!! hahaha.

Verder hebben we deze week goede lessen gehad...lekker weer...leuke tijd met sister Richey...tja alles goed eigenlijk :)

Woo gisteren was ik al 10 maanden op zending! Nog 8 te gaan!

En ik vond het wel fijn dat ik al een beetje wist dat ik weg zou gaan uit Stevenage, want nu kon ik zondag iedereen gedag zeggen en goed afscheid nemen. Vandaag hebben we nog een dinner en nog een vergadering met het zendingsteam hier in Stevenage, dus dat is nog gezellig...en dan morgenochtend op naar Bedford!

O ja dat moet ik nog vertellen. Ik heb vandaag een pakketje opgestuurd met allemaal brieven en dingen die ik niet meer nodig heb. Het is best een zwaar pakket geworden. Ik ben zo blij dat ik het heb opgestuurd, want dat scheelt een hele hoop gewicht in mijn koffers als ik naar Bedford verhuis.
Ik heb de kaarten van Omi gehouden, want die zijn zo mooi en ik heb ook de brieven van opa gehouden...en natuurlijk nog wat andere brieven, dus die kan ik lekker allemaal nog een keer lezen.

Goed het gaat dus allemaal goed met me.
Ik ben blij met een nieuwe uitdaging in Bedford...
Stuur dus vanaf nu niks meer naar Stevenage! Wil je dat ook op mijn blog zetten?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten