maandag 22 augustus 2011

Goede week!




Aaaaaah wat leuk dat jullie naar Joachim's welkomstdienst zijn geweest! Ik vind het nog steeds een gek idee om te bedenken dat iedereen hem ziet behalve ik, maar goed zo is het al een paar jaar en we houden het nog wel even vol.

Het gaat heel goed met me! Het is lekker weer vandaag en ik ben gewoon blij. Ik ben ook blij omdat ik alle leuke dingen lees over dat Joachim terug is en zo en het maakt me helemaal niet zo heimwee-achtig. Ik ben gewoon blij dat alles goed gaat en dat het normale leven lekker doorgaat. En ik ben blij dat ik hier nog even voor 7 maanden kan knallen!

Dinsdag hadden we zone-conferentie en dat is altijd zo goed. Ik ben altijd blij om weer even mijn geestelijke accu op te laden en weer nieuwe doelen te stellen, zodat ik weet waar ik aan kan werken en wat ik kan doen om beter te zijn en de mensen hier beter kan helpen. Dus dat was heel fijn.

Donderdag hadden we een les met William. Hij is geïnteresseerd in de kerk en is iemand die altijd heel veel na denkt! Hij is super intelligent of zo en als je hem vraagt hoe het met hem gaat, moet hij eerst heel lang nadenken om te bedenken hoe hij het kan zeggen en hoe het overkomt en blabla… nou ja, hij overdenkt alles te veel haha. Dus wij vroegen hem hoe hij voelde over de doop en we nodigden hem uit om gedoopt te worden...nou en toen volgde de langste pauze ooit! Wij maar wachten en er kwam niet echt veel uit. Hij moet er over nadenken...dus hopelijk denkt hij goed na en hopelijk kan hij midden september gedoopt worden!

Zaterdag was leuk, want we gingen naar het gebied van de elders en hebben hen geholpen met mensen aan te spreken en dat was heel goed. We hadden een groot hoeslaken en hadden daar het plan wat God met ons heeft op getekend en vroegen mensen wat ze er van vonden en we hebben echt een aantal hele goede lessen en gesprekken gehad! Dus dat was heel fijn. Ik voelde me er heel goed over. En daarna hadden we nog wat lessen in onze eigen gebied.

En zondag was echt de beste dag van de week! We hadden 's avonds een les met Do, hij is al een tijdje geïnteresseerd in de kerk, maar dit was mijn eerste les met hem. Zijn hele familie is al lid van de kerk. We deden de les over het plan van zaligheid (het plan wat God met ons heeft) en tijdens het gesprek nodigden we hem uit om gedoopt te worden en hij zei gelijk: Yes! When? We hadden er van te voren al over nagedacht en vonden 17 september een goede datum en die datum heeft hij in zijn agenda geschreven. Ik snap echt niet waarom die man nog niet gedoopt is!? Ik weet niet; ík denk dat hij echt op de uitnodiging zat te wachten

Oh wat lief trouwens dat jullie me kaarten hadden gestuurd vanuit het Zuiderzee museum. Was zoleuk om weer wat Hollandse dingen te zien!

Volgende week gaat een goede week worden, we hebben veel diner afspraken en veel lessen gepland dus dat gaat goed worden. Ik ben er echt klaar voor om lekker hard te werken en veel goede dingen hier te bereiken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten