woensdag 4 mei 2011

7 maanden op zending!

Gooooeede morgen iedereen,

Ja ja ik ben al lekker vroeg deze morgen, want we hebben vandaag onze vrije dag met nog een andere zone (gebied) en we gaan gezellig voetballen met z’n allen. We hebben een internet café gevonden dus dat is des te beter. Dus nu hoeven jullie niet te wachten tot morgen om een mail van mij te krijgen.

Pfoe wat een drukke week hebben we gehad zeg. Maar het was echt een hele goede week!! De tijd ging heel snel.
Donderdag tot vrijdag hadden we een 'workover'. Dan wissel je van collega voor een dag. Dus sister Nogueira ging naar Bedford met sister Gipson en sister Ostergaard en ik was hier in Stevenage met sister Cordeiro uit Portugal. Het was heel gezellig.
We hadden een leuke eetafspraak donderdag bij Daphne (onze zendings oma...zij is echt lief en geeft ons altijd heerlijk eten en zelfgebakken brood en zo). En vrijdag hadden we een goede dag, druk...veel gelopen maar was goed. En vrijdag was sowieso een nogal gekke dag om zendingswerk te doen door de Royal Wedding! Hebben jullie de bruiloft gezien? We waren 's avonds bij een stel en daar hebben we lekker alles kunnen zien. Of nou ja..we hebben gezien dat de mensen arriveerden en we zagen haar aan komen lopen en natuurlijk haar walk down the aisle (of nou ja het gangpad). Maar ze zag er mooi uit hè!! Iedereen zag er erg mooi uit en het was zo sprookjesachtig om te zien! Dus ja was leuk om te zien en Engeland was er vol van hoor haha! Het is nog steeds het gesprek van de dag. Leuk om zo'n nationaal event mee te maken.

Verder hadden we een hele leuke dag zaterdag. Er was jeugd conferentie in Watford en het stond allemaal in het teken van zending...dus er waren allemaal zendingsactiviteiten. Heel tof. Dus wij waren daar met 5 sisters en er waren zo'n 15 elders. En de jonge mannen werden opgedeeld met de elders en gingen een dag mee doen als zendeling en de jonge vrouwen werden onderverdeeld onder de sisters en we hadden wat activiteiten. (Jonge Mannen zijn jongens die lid zijn van de kerk in de leeftijd van 12 t/m 17 jaar; Jonge Vrouwen zijn de meisjes die lid zijn van de kerk in de leeftijd van 12 t/m 17 jaar).
Dus ik was met 2 meisjes, Keira en Debbie en we gingen mensen op straat aanspreken. We hadden een bord met plaatjes en een tafel met boeken van Mormon. De meisjes deden het verbazingwekkend goed zeg!! haha de enige mensen die ze aanspraken waren knappe jongens tussen 17 en 20 jaar haha...maar ach ze spreken in ieder geval over het evangelie toch! Was grappig om te zien. En het was ook best een eye-opener voor mijzelf dat ik echt een zendeling ben! Ik werd gezien als degene die weet hoe het moet en die weet hoe je met mensen moet praten etc. Was best gek...want ik kijk altijd naar anderen op om te zien hoe dingen moeten en nu was ik de 'professional' 
Dus we waren op straat voor zo'n 2 uur. En het was zooo leuk om met de jonge vrouwen te zijn en hen enthousiast te zien om het evangelie te delen en met mensen te praten...ook al zijn ze nog maar 17. Dus dat was echt heel leuk om te doen.
Daarna hadden we lunch en er waren mensen gekomen die net lid zijn geworden van de kerk (recent converts. We gaven een les aan een vrouw die 2 maanden geleden was gedoopt en dat was heel goed en gezellig. De meisjes deden het heel goed in de les en ja het was gewoon geweldig om les met hen te geven.
Aan het eind was er een ‘vraag en antwoord-ronde’ en ze vroegen wat onze gekke gewoontes waren en zo en hoe we besloten hadden om op zending te gaan. Ik was na aan het denken over mijn gekke gewoontes en realiseerde me dat ik hier op zending echt een soort obsessie voor de brievenbus heb gekregen! We hebben een brievenbus in de hal van onze flat en die moet je open maken met een sleutel om te zien of je post hebt (het ligt dus niet automatisch op de deurmat)..en ik MOET gewoon die brievenbus elke dag open maken haha het is bijna een obsessie..ik kan niet slapen als ik niet de brievenbus heb open gemaakt! Ook al is het zondag en ook al weet ik dat er geen post komt...ik móet die brievenbus open maken. Gekke obsessies krijg je toch als je op zending bent 
Dus ja het was een hele gezellige dag en het was leuk om met de andere sisters te zijn. En het was ook fijn om aan het einde van de dag weer met sister Nogueira te zijn en dat alles weer back to normal was.

Komende week is de laatste normale week en daarna zijn er alweer overplaatsingen. Ik blijf voor 99% zeker hier in Stevenage want sister Nogueira gaat naar huis. Spannend wie hier dan weer komt. Ik zal dan ook pas weer op dinsdag kunnen mailen.

Verder gaat het allemaal goed met me. Ik ben alweer 7 maanden op zending! Momenteel is het lekker weer en het is fijn om lekker buiten te zijn en met mensen te praten. Het werk schiet op het moment niet echt op...mensen willen niet echt luisteren en de mensen die willen luisteren zijn niet echt gewillig om meer te luisteren dan één keer...dus het is een beetje moeilijk op het moment om geïnteresseerden te krijgen. Zondag hadden we hadden dan ook geen nieuwe mensen in de kerk en dat is een beetje frustrerend, maar goed als we maar gewoon hard blijven werken en met mensen blijven praten dan komt het allemaal goed en dan komen er vast mensen die wel willen luisteren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten