dinsdag 10 mei 2011

Ik ga trainen!

Hooooohoooooi

Wooooo er gaat zoooo veel om in mijn hoofd op het moment!!
Want: IK GA TRAINEN!!!!! aaaaaaaaah zoooo spannend!
Joh ik ben nog maar 7 maanden op zending en ik mag al een hele nieuwe zendeling trainen! Terwijl er nog best veel andere sisters zijn die langer op zending zijn dan ik, maar ik ga nu trainen. Eng hoor.
Maar ook wel leuk om een nieuwe uitdaging te hebben en haar wegwijs te maken in de zending. Dus ja gek hè.
De sister die ik ga trainen heet Delgado en komt uit Uruguay. Gezellig een Zuid-Amerikaanse. Sister Nogueira, de enige Zuid-Amerikaanse sister op het moment, wordt goed vervangen door een andere Zuid-Amerikaanse.
Ze komt woensdagmiddag en woensdagochtend heb ik een hele ochtend/middag training over hoe ik het allemaal moet doen. Sister Delgado is de enige nieuwe sister op het moment, dus wo ik ben nu de enige sister die traint! Oeee ik vind het zo spannend, maar wel leuk spannend! Gewoon een nieuwe uitdaging.

We hadden een hele goede district meeting (bijeenkomst met zendelingen) en het was fijn om met hen te zijn. En we hebben ook gezellig daar geluncht. En het was best gek...want ik had ergens op een lijst een adres gezien en het was heel dichtbij de kerk en ik wist niet meer zo goed waar ik het adres had gezien, maar ik voelde ineens dat we daar heen moesten gaan. Dus we belden aan en daar woonde een vrouw die 4 jaar geleden is gestopt om naar de kerk te gaan en ze vond het heel fijn dat we langskwamen en een beetje met haar praatten, want volgens mij is ze nogal eenzaam. Dus dat was fijn dat we daar konden zijn en dat ik voelde dat we daar heen moesten.

Daarna nog wat leden en onderzoekers gezien om afscheid te nemen van sister Nogueira.
O ja en sister Nogueira zei al de hele tijd tegen me dat ik zou gaan trainen en blabla en ze was er grapjes over aan het maken en zo. Normaal als je gaat trainen dan belt de zendingspresident je zelf op tussen 1 en 3 uur en op een gegeven moment was het half 4 en ik had geen telefoontje gehad van de zendingspresident, dus ik blij en opgelucht en was grapjes aan het maken dat sister Nogueira het fout had en zo...en toen waren we bij een eetafspraak toen de telefoon ging en ja hoor het was de zendingspresident en hij zei dat hij mij toevertrouwde met een nieuwe zendelinge en dat hij alle vertrouwen in me heeft...ooeee ik stond echt te shaken!! En natuurlijk was sister Nogueira helemaal blij omdat ze gelijk had haha.
Ik ga me dus nu zorgen maken over mijn 'greenie' (iemand die net op zending is). En hopelijk gaat het allemaal goed...maar ik heb er vertrouwen in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten