maandag 26 maart 2012

Wicked week





Hooi lieve iedereen,

We hebben echt zo'n leuke week achter de rug! Maandag had ik jullie natuurlijk gemaild dat we naar Wicked gingen! En we zijn daar woensdag heen geweest. Nou dat was toch zooooo geweldig!
Het was nog een heel avontuur want we hadden geen kaartjes. We hadden gehoord dat je kaartjes op de dag zelf kon krijgen, maar dan moest je er heeeel vroeg heen. Dus nou goed zo gezegd zo gedaan, dus wij waren om half 7 al in Londen! Zoo vroeg en we moesten wachten tot 10 uur!! Ha ja joh ik voelde me zo'n musical fanaat hahaha. Toen we daar kwamen lagen er zelfs nog wat daklozen te slapen op de trap, maar zij gingen gewoon om 7 uur weg, dus daar hadden we niet veel last van.
Maar goed wij hadden boeken en zo meegenomen dus we hebben daar lekker gelezen en het was goed weer dus alles was prima. Er waren wat meer mensen die kwamen voor dagkaarten en dat waren de ECHTE musicalfans..niet te geloven zeg. Ze wisten alles over de acteurs en over wat ze deden en of ze optraden en zo...nou dat maakt mij echt helemaal niks uit haha. Maar er was een meisje/vrouw...ze was in de 30 denk ik, maar zij had de musical Wicked al zo'n 60/70 keer gezien!! Nou dat is toch niet normaal hoor. Prima als je een musical leuk vindt, maar om er nou zooo vaak heen te gaan is ook een beetje overdreven hoor.
Maar goed we hadden de tickets om 10 uur en we zaten vooraan...heeeel dichtbij de acteurs dus. We konden hen zien zweten en ja het waren echt hele goede plaatsen!
Maar goed de show begon pas om half 3 dus we hadden nog leuk wat tijd om in Londen te zijn en het was heeerlijk weer, dus we zijn naar Covent Garden gegaan. Het is helaas niet echt een tuin maar meer een kunstmarkt, maar dat was heel leuk want er waren mooie dingen te zien. En er was live muziek...klassieke muziek!!! Hele mooie violen en ze speelden heel veel van mijn favoriete klassieke muziek! Ik was zoo blij, ik kon daar wel eeuwen zitten en luisteren haha. Het was echt van Vivaldi tot Beethoven en ook dat ene stuk van dat Franse ballet, weetje wel mam die Franse film waar ze gaan balletten aan het eind...beetje jaren 60 film...ik weet niet meer hoe het heet...maar dat was allemaal zo mooi.

En we hadden lunch gekocht en dat heerlijk buiten in de zon gegeten en toen waren er ook nog wat straatartiesten. Stelde niet veel voor hoor, maar was wel grappig. Dus we hadden een hele leuke gezellige middag en toen was het tijd voor de musical Wicked.
Ik had eerlijk gezegd geeeeen idee wat ik me er bij moest voorstellen, want het zou gaan over wat er gebeurde VOOR de Wizard of Oz. Nou ik weet eigenlijk bar weinig over de Wizard of Oz haha. Maar gelukkig hoef je het verhaal niet goed te kennen om de musical te begrijpen, want het verhaal ging er over hoe de 2 heksen in de Wizard of Oz tot stand kwamen en hoe de een slecht werd en de ander goed. Maar het was echt een heel leuk grappig verhaal en hele mooie liedjes en ja je weet hoe moeilijk het is om zoiets na te vertellen, maar het was gewoon echt geweldig.

Goed back to missionary stuff haha.

Maandag hadden we een goede dag. We hebben goede lessen gehad. We hadden een gezinsavond die een familie had georganiseerd en dat was heel gezellig. We hadden veel onderzoekers daar, dus dat was een goede ervaring. De wijk doet dat nu elke week dus dat is een goede kans voor ons om onderzoekers en leden samen te brengen.
Verder hebben we goede lessen gehad deze week. Het helpt dat het lekker weer is want mensen zijn dan gewoon vriendelijker! We hebben een nieuwe vrouw die we les geven, Shakila. Een lieve vrouw uit Maleisië, die echt graag meer wil weten en ze heeft een dochtertje die 3 jaar is en ach dat is zo'n schatje! Dus ja we hebben veel hoop voor Shakila.

Verder niet heel veel spannende dingen meegemaakt. We hadden weer een leuke lunch met br Beasley die ons altijd gekke dingen voorschotelt haha...deze week was het lam....best lekker maar ach ja je weet hoe ik ben hè met zo'n groot stuk vlees..niet echt mijn ding. Maar ach ik heb me er door heen gewerkt.

O en zo leuk gisteravond waren we uitgenodigd voor een jeugd haardvuuravond over zendingswerk. We deden een muzikaal intermezzo met 8 zendelingen en daarna gaven we een training over hoe je een gesprek kunt beginnen over het evangelie. Dat deed ik samen met sister Brown want de andere elders deden andere trainingen en dat was echt leuk om te doen. We stelden eerst wat vragen en zo en daarna deden we een soort rollenspel en dan moest de jeugd vertellen wanneer we over het evangelie hadden kunnen praten. Dat was grappig want ze deden het goed en grappig.
Haha ook zo grappig.. een elder vroeg aan iemand wat zijn favoriete deel van de avond was en die jongen zei: 'to see my friend stare at the sister missionary from Holland' haha. Grappig vond ik dat.

Goed komende week wordt een heeele goede week. Vooral met dit weer!
En ook iets heel leuks....we gaan de Engelse koningin deze week zien! Hahaha ze komt donderdag in Ilford dus wij hebben even geregeld dat we rond de tijd dat ze er is er ook zijn, dus hopelijk gaan we haar ontmoeten en anders wordt het gewoon een foto of zo. Haha ja joh ik ben nogal een fanaat aan het worden hier hè...fanaat voor het evangelie, musical fanaat, koninginnen fanaat...haha. Verder ben ik nog best normaal!

1 opmerking:

  1. Lieve Marieke,

    Wat een ontzettend vrolijk verhaal weer!! Fijn om te lezen!

    Liefs, Renée

    BeantwoordenVerwijderen