maandag 19 maart 2012

Goede en wat mindere dingen deze week

Het gaat allemaal goed met me. We hadden goede, maar ook wat mindere dingen. Zo gaat dat nu eenmaal.
Even beginnen met wat mindere dingen.
We hadden gisterenavond een les met Beo en hij vertelde dat hij nogal tussen kerken in zit. Hij is nog best actief betrokken in een andere kerk en hij voelt zich heel goed in deze kerk. En we vertelden hem dat hij moest bidden om een keuze te maken over waar hij naar toe moest
gaan. En hij vertelde ons dat hij de keuze had gemaakt om bij zijn andere kerk te blijven! Het is zoo frustrerend dat je mensen zoiets waardevols en zo iets goeds wilt geven en je weet dat dit hen zooooo gelukkig kan maken en dan wijzen ze het af. Zo jammer!

We hadden ook nog een les met iemand die net bij de kerk is en hij vertelde
dat hij niet vond in de kerk wat hij zocht (een vrouw....) en dat hij het allemaal anders gaat aanpakken blabla...koppige man...maar goed hij was dus zondag ook niet in de kerk...vervelend. Maar goed daar werken we nog wel mee.

Maar verder hebben we eigenlijk een hele goede en leuke week gehad.
Weer even een eet verhaaltje...ik heb konijn gegeten deze week! Haha ja ja mijn culinaire horizon wordt elke week breder haha. Was eigenlijk best lekker...had het nog nooit eerder gegeten, maar het was allemaal smakelijk haha.

Verder hebben we deze week veel dienstbetoon gedaan en dat voelt altijd goed. Het is goed om anderen te helpen op die manier. We waren bij een onderzoeker, Karen, en zij heeft een soort eigen bedrijfje in het bakken van cakes. En ze was heel erg gestresst want ze moest 2 grote 3-lagen cakes bakken en ze moest 450 cupcakes versieren! Dus ja, ze was helemaal gestresst dus wij kwamen haar helpen om te versieren en dat vinden we natuurlijk nooit erg. We hebben zo'n 200 cupcakes versierd en toen moesten we gaan. Het was fijn om haar te helpen.

En we hebben ook weer geschilderd deze week. We hebben de badkamer van Iris geschilderd. We hadden het niet afgemaakt, want we hadden geen tijd meer, dus gaan we er vandaag weer naar toe om het af te maken. Ik vind schilderen altijd wel leuk...heeft een soort therapeutisch effect haha.

We hebben ook goede mensen ontmoet deze week. Vrijdag waren we eerst in de kerk en toen liepen we de kerk uit om met mensen te praten en de eerste vrouw waar we tegen praatten was gelijk heel erg geïnteresseerd en we hebben haar de kerk laten zien en ze was echt heel goed. Altijd leuk als dat gebeurt. Vooral de eerste persoon waar we tegen praatten!

O ja afgelopen maandag waren we naar Londen gegaan en we waren naar
Camden town gegaan. Joh, dat was me nogal een beleving! Het was een soort hippie markt met van ALLES! Serieus...het was heel leuk, maar heel veel! Er was ook een soort cybermarkt of zo met allemaal rare figuren met rare Jetson-achtige kleding en joh je kunt je het niet voorstellen hoe sommige mensen er uitzien of wat ze doen haha. Maar het was leuk om mee te maken en te zien. Als we met z’n allen naar Engeland komen, wil ik jullie ook Camden town laten zien want haha het is best iets om te beleven.

Vandaag heb ik geen vrije dag want die hebben we verplaatst naar woensdag omdat we dan naar de musical Wicked gaan! Eindelijk! Ik heb het al maanden gepland en het komt er nooit van, dus eindelijk gaat het nu gebeuren. En de voorstelling is alleen op woensdag of zaterdag, dus daarom gaan we er woensdag heen. Ik heb er onwijs veel zin in. Het is lang geleden dat ik naar een musical of zo ben geweest. Dat gaat een gezellig uitje worden met sister Brown.

Wisten jullie trouwens dat we een keer per week gratis Engels lesgeven? Best leuk om te doen. Alleen beetje suf want tja de mensen die komen spreken vaak al goed Engels en het niveau is anders voor iedereen. En het is soms lastig omdat ze doordeweeks hun eigen taal spreken en daardoor dus niet echt Engels oefenen. Maar ach, het is toch leuk om les te geven.

Verder geen hele grote avonturen of zo of gekke dingen gebeurd. We zijn lekker aan het werk en ondanks wat tegenslagen of teleurstellingen gaan we lekker door en zijn we blij. Het is goed dat ik met sister Brown ben want we hebben het echt gezellig en we werken goed samen dus dat helpt altijd. Ik heb het gevoel dat ik net zo hard werk als in andere transfers, misschien nog wel harder...dus dat is een goed gevoel.

Ik word blij van zendingswerk en ik word blij van anderen blij maken.

Goed lieve allemaal, ik hou ontzettend giga super veel van jullie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten