maandag 12 maart 2012

Goede, effectieve en zonnige week

Heeej lieve iedereen,

We hebben een goede week gehad. Ik voel me deze week veeel beter dan vorige week. We hebben heerlijk weer gehad, goede mensen ontmoet en onderzoekers maken vooruitgang, eindelijk haha. Helaas is Jane nog steeds niet terug, maar dat komt ooit wel een keer.

We gaan vandaag naar Londen, daarom email ik vroeg, want dan hebben we lekker de hele dag in Londen. We gaan naar Camden town, een soort markt of zo met allerlei winkels. Dus we zullen zien hoe dat is en daarna gaan we waarschijnlijk nog even naar het centrum van Londen om nog wat dingen daar te zien. Dus dat gaat gezellig worden. We gaan gewoon samen, sister Brown en ik, want dat is gezellig en dan kunnen we tenminste echt iets doen, want als je met een grote groep gaat dan komt er eigenlijk nooit wat van. Ik heb het echt gezellig met sister Brown.

Goed we hebben dus lekker weer gehad deze week. Ik loop nog steeds met mijn winterjas rond want ik heb al mijn andere jassen achter gelaten in Bedford, want het paste niet meer in mijn 3 koffers haha. Dus ik denk dat ik vandaag even op zoek ga naar een leuke minder warme jas.

Ik heb trouwens VEEL gegeten deze week! Haha ja ja ik weet dat ik elke week over eten en zo schrijf maar het is echt veel soms....want mensen denken dat zendelingen ALTIJD honger hebben en we hebben wel honger maar niet zoooooveel haha. Vaak zien mensen ons aan voor de elders (die echt veeel meer eten dan wij) en we krijgen dus ook dezelfde hoeveelheid eten op onze bord haha.
Afgelopen vrijdag hadden we een lunch met br Beasley, die ons elke week eten geeft. Hij was de man met de jellied eel. Goed hij had een berg met eten gemaakt en hij schepte voor ons op. Dus ik kreeg zo'n 6 aardappelen op mijn bord met een halve kool en een 1/4 kip haha (ik leer hier trouwens goed van het bot te eten want iedereen schotelt me gewoon een been of vleugel voor...blegh..ik laat altijd de helft zitten op het bot want ik wil niet al die pezen etc eten haha) Dus dat was echt een hele grote lunch!
En 's avonds hadden we een diner afspraak bij een familie uit de Filippijnen...nouoouu dat was ontzettend veel eten zeg. We begonnen met een Burrito, daarna noodles met groenten, daarna kip (ja van het bot haha) en brood en yorkshire pudding! Pfoe ik ontplofte zowat. Maar daarna kwam het toetje: aardbeien-cheesecake, appeltaart én chocoladecake....en ze stonden er op dat we van alles iets namen....ooooo joh ik denk dat mijn maag nog nooit zo vol is geweest haha. Allemaal in 1 dag. Dat was even mijn eetverhaal haha.

Verder zijn we erg enthousiast over onze onderzoeker Beo. Beo is een Afrikaanse jongen die in Spanje heeft gewoond en nu in Engeland is. Hij is van onze leeftijd en hij is echt op zoek naar God in zijn leven en probeert verschillende kerken uit. En afgelopen week hebben we echt geweldige lessen met hem gehad! Hij is een hele nederige en goede jongen die gewoon het goede pad wil kiezen. We hebben een doopdatum voor hem voor 7 april, dus we gaan hard werken om hem voor te bereiden voor die dag.

We hadden ook echt een wondertje deze week. Dat was best apart. Het was zaterdag en we waren in de kerk voor een vergadering met onze zendingsleider en de elders waren er ook en zij zeiden dat er een soort uilenshow was in het centrum van de stad met een hele grote mooie uil. We hadden nog wat tijd voor de vergadering begon, dus gingen wij er naar toe, was leuk. Maar toen liepen we terug en we liepen nogal snel, want we wilden op tijd terug zijn voor de vergadering. En op een gegeven moment was er een man die voor me liep en hij liep snel en ik liep snel en we bleven een tijdje achter elkaar lopen. En op een gegeven moment haalde ik hem in en hij keek naast zich en pakte mijn bordje en zei ‘hé wat is dit? Jezus Christus?’ Dus ik hem uitgelegd dat we zendelingen zijn en wat we doen en hij wilde graag meer weten.
We waren dicht bij de kerk, dus hebben wij hem de kerk laten zien (de vergadering was ondertussen al begonnen...) en hem een folder gegeven. De man was zo blij dat hij spontaan een bloedneus kreeg haha! Suffig. Maar goed, het bleek dus dat hij vroeger bij de Jehova getuigen was! Hij gaat daar niet meer naar toe omdat hij het niet eens is met alles wat ze doen en zo. We hadden gisteren (zondag) een les met hem en het bleek dat hij een paar dagen voordat hij ons ontmoette had gebeden en God had gevraagd om weer meer religie en meer God in zijn leven te hebben. Hij had verwacht dat er Jehova's getuigen of zo op zijn deur zouden kloppen maar dat gebeurde (gelukkig) niet en toen kwamen wij langs hem rennen hihi.

Ook leuk: sister Brown had het idee om een spelletjesavond te organiseren. En dat gaan we dus vrijdagavond doen. Hopelijk gaat het allemaal leuk worden en komen er veel mensen. We hebben wat spellen bedacht en we gaan het goed adverteren (is dat een woord?) zodat we een gezellige avond gaan hebben met leden, onderzoekers en nieuwe leden.

Tja het was gewoon een goede week. Best normaal zendingswerk en zo. Maar het was goed en effectief.

O mama ik weet niet of ik dit al had verteld, maar een tijdje geleden had ik een hele mooie kaart van Omi gekregen en ik weet niet of ze al weet dat ik die kaart heb gekregen. Wil je haar zeggen dat ik er heeeel blij mee ben en dat ik altijd haar kaarten echt bewonder!

Oké lieve iedereen, ik ben blij. Ik voel me goed hier en er wordt goed voor me gezorgd. Mensen zijn lief hier en ik ben lekker hard aan het werk, dat voelt altijd goed. Ik ben zooo blij met jullie als familie en voor ALLES dat jullie voor me doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten