maandag 2 april 2012

Queen mail

Haaaalllooo lieve allemaal,

Wo de één na laatste email. Het is dan zover...ik ga de laatste week van mijn zending in. Gek dat het toch echt een keer zover is gekomen. Gisteren was ik precies 18 maanden op zending. Best gek allemaal. Maar ik ga deze week goed en hard werken. Het is heerlijk weer. En ik heb mezelf voorgenomen dat ik dit gebied achter wil laten op een piek en niet in een diep dal. Want ik heb companions gehad die wisten dat ze naar een ander gebied gingen of naar huis gingen en dan doen ze weinig meer en dan moet ik iedereen bellen en zorgen dat we afspraken en zo hebben. Nou dat wil ik niet hoor! Ik wil dit gebied achter laten op een manier dat ik het zou willen overnemen! Dus ja lekker veel mensen zien en veel afspraken hebben deze week!

We hadden een goede, superdrukke week en hebben goede mensen ontmoet. Het voelt altijd fijn om effectief bezig te zijn en niet gewoon op en neer te lopen in het centrum maar echt goede mensen te vinden. We hebben ook de zendingsleider kunnen helpen met het schilderen van hun huis. Dus dat is altjid leuk om te doen.

En ja ja donderdag heb ik de Queen gezien!!! haha Queen Elizabeth!! We konden haar best goed zien. Het was in een park en er was een hele route uitgezet met dranghekken en zo en wij stonden helemaal aan het eind van de route en het bleek dat ze de hele route met de auto reed en wij stonden net waar ze uitstapte. Dus dat was een goede plaats, want nu konden we haar tenminste zien. Ze was in een blauw pakje met een blauwe hoed. Schattig oud vrouwtje. Maar ze zwaaide niet eens! Beetje suf...want ja dat is toch wat je doet hè als koningin...zo zien we maar weer ik zou het heel anders doen! Ik vind dat ik maar koningin moet zijn hihi.
Maar het was een leuk sfeertje daar. Veel kinderen en scholen waren er en er was een big band en zo. Leuk om daar te zijn.

Ik had een goede ervaring trouwens deze week. We waren in de kerk en we gingen buiten en ik had een gevoel dat we naar rechts moesten gaan ipv links waar we normaal naar toe gaan. Het was een heel klein gevoel, amper voelbaar, maar goed we gingen dus naar rechts. En dat is alsof je in India/Pakistan bent. Serieus je bent niet meer in Engeland als je op die straat loopt. Maar goed, we gingen dus die straat in en er gebeurde niet echt iets. Niemand was echt geïnteresseerd en we liepen terug en er was een groep mensen en er liep een vrouw achter de groep en ze hoorde niet bij de groep. Maar goed ik zag haar niet echt maar toch stopte ik en ik sprak haar aan. Best gek want ik voelde dat ik niet uit mezelf stopte...iets deed me stoppen. We spraken dus met haar en het bleek dat ze die ochtend haar man had verlaten omdat ze misbruikt werd en ze zat er helemaal doorheen, ze wist niet waar ze heen moest etc...dus wij namen haar mee naar de kerk (om de hoek) en we hadden een heel goed gesprek/les met haar. Zoooo fijn!! Het is zo geweldig dat als je voelt dat je iets moet doen of zeggen dat je dan meteen resultaat ziet.

Verder was deze week natuurlijk Algemene Conferentie!! We keken er ZOOO naar uit!! Het is altijd zo fijn om weer even op te laden en te leren en zo. Ik heb veel geleerd en goede dingen gevoeld dus dat was fijn.

We hebben een goede week voor de boeg...dus we gaan lekker knallen! En dan is het natuurlijk komend weekend Pasen. Dus dat helpt ook altijd wel weer in zendingswerk want je kunt mensen er op wijzen waar het echt allemaal om gaat.

Ik ben serieus zo blij dat ik hier op zending ben gekomen en alles heb meegemaakt wat ik hier heb meegemaakt. Hemelse Vader is me goed aan het voorbereiden op wat ik allemaal ga doen in de toekomst.
Ik hou super super veel van jullie allemaal!!! Tot volgende week donderdag. Wooo klinkt gek haha.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten