dinsdag 10 april 2012

Laatste email

Hier ben ik dan met de laatste mail....
Ik voel me gek. Voor anderhalf jaar heb ik mezelf niet echt teveel aan 'naar huis gaan' laten denken, want tja het was altijd zo ver weg. Maar nu kan ik er ineens aan denken en dat is beetje raar.
M'n maag voelt raar...ik denk dat al mijn gevoelens allemaal samen komen..want ik heb zo'n maag gevoel wat ik krijg als ik zenuwachtig ben..weet je wel mam?
Ik kijk er natuurlijk ONTZETTEND SUPER naar uit om jullie te zien!! OOO wat een geweldig moment gaat dat worden. OOOO ik kan haast niet wachten!

Maar ja, gisteravond realiseerde ik me echt dat ik weg ga....en ik was eigenlijk echt verdrietig. Alle mensen die ik hier ken, het werk dat ik hier doe, de gevoelens die ik hier heb, de focus die ik hier heb en alle geweldige ervaringen die ik hier op doe gaan allemaal ophouden en dat voelt heel raar. Het is alsof je iets waar je heel veel van houdt en waar je je heel gelukkig in voelt achterlaat....
Het is alsof ik thuis weer achter moet laten. Maar ik wist tenminste dat als ik thuis kwam dat jullie er zouden zijn en dat het niet allemaal al te vreemd zou worden. Maar met zending weet ik dat het niet meer terug komt...dit is het...en het komt niet meer terug. En dat maakt me heel verdrietig eigenlijk.
Maar goed ik ben natuurlijk ontzettend super blij om jullie te zien!!! Alleen is het gewoon raar om hier weg te gaan.
Gisterenavond hadden we een gezinsavond in de kerk en het was heel fijn, want we hadden meer onderzoekers dan leden dus dat was heel goed. En zo leuk, ik kreeg een schort met de Engelse vlag er op. Erg leuk allemaal.
Maar goed al mijn Indische vrienden waren daar ook en pfoe Indiërs kunnen geen afscheid nemen! Haha serieus..het was zooo dramatisch en heftig!! Raj huilde, Arminder wilde van alles voor me kopen....Raj had ons trouwens Indische enkelbandjes gegeven en aaah Elien Raj heeft ook iets voor jou gekocht want hij vindt je zo mooi hahaha.
En vanavond zijn we weer in de kerk en alle Indiërs komen dan weer en dan hebben we het hele drama weer opnieuw haha. Ja ja het is toch wat om afscheid te nemen. Ik ben er helemaal niet goed in en ik ben nogal verdrietig.
Het is apart om te voelen wat voor een connectie en relatie je kunt krijgen met mensen in maar 3 maanden...apart. Maar goed dat is zendingswerk hè! Het is zo goed!

Goed even een wat blijere note:
We hebben een goede week gehad. Veel mensen ontmoet die geïnteresseerd zijn, jeej, en we hebben wat nieuwe onderzoekers. Dus dat voelt fijn. Ik heb het gevoel dat ik Ilford op een goede manier achterlaat en gelukkig hebben de sisters een volle week voor de boeg dus dat is altijd fijn.

Verder was het natuurlijk Pasen dit weekend en dat was ontzettend goed. We hebben veel lessen kunnen geven over Pasen en over wat het betekent en zo. Dus dat was fijn. We hebben een goede Pasen gehad. We hadden een speciale dienst met veel schriftlezingen en veel lofzangen, een beetje zoals het is met kerst. Dus dat was heel goed.

O en zo lief...we hadden lunch met brother Beasley, een lieve oude man die ons elke week eten geeft en dit was dus mijn 'laatste avondmaal' en hij had haring voor ons!! blegh...vies...het was haring gerold met ui en augurk badend in azijn...jakkie. Natuurlijk hebben we het geprobeerd...maar was geen succes haha. Gelukkig had hij ook Sheperds pie gemaakt...een typisch Engels iets en dat was heel lekker. En zoooo leuk aan het einde had hij een verrassing....en het was een cake! Maar hij had het laten versieren met klompen, tulpen en de naam 'Cloggy' erop geschreven (clog betekent klomp in het Engels), want zo noemt hij me altijd. Ahhh wat een schat van een man!! Wat zijn er toch lieve mensen op de wereld en ik ben blij dat ik er zoveel van ken!

En ja verder gewoon een hele goede week gehad. Een hele goede manier om mijn zending af te sluiten.
Joh ik kan niet geloven dat ik het echt heb volgehouden en dat ik nu naar huis ga. Gek idee dat ik op zending ben gegaan en dat ik er nu klaar mee ben! Apart gevoel.

Goed lieve lieve allemaal. Tot heeeeeeel snel.
Nooit gedacht dat dit moment zou komen...maar ik kan nu gewoon echt zeggen tot overmorgen!!! aaaaaah.

Ik hou zooooveel van jullie en ik ben zo dankbaar voor het offer dat jullie allemaal hebben gebracht zodat ik hier kon zijn en zoveel geweldig werk kon doen en heb kunnen worden wie ik nu ben.
Jullie hebben echt geen idee hoe blij ik ben dat ik hier ben gekomen en hoeveel ik heb geleerd!! O serieus zending is echt een geweldige ervaring! Moeilijk, vermoeiend en soms zwaar...maar het is het zooooooo waard!!

Tot donderdag!
Dit was mn laatste email!

Kus van nu nog sister Bottema en straks gewoon weer Marieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten