dinsdag 6 december 2011

Ik blijf in Bedford!



Heeeej allemaal,

Ik dacht eigenlijk dat ik zou verhuizen, maar ik blijf dus in Bedford! Heel fijn want dan ben ik hier voor de kerst en daar ben ik echt heeeeel blij mee, want ook een paar elders, die ik goed ken, blijven hier voor de kerst en dus kunnen we het allemaal samen vieren. En we hadden al een uitnodiging voor tweede kerstdag om te gaan eten bij een ouder zendelingen-echtpaar, dus dat wordt gezellig. Ik heb er onwijs zin in.
En ik krijg een nieuwe companion. Sister Lwin komt hier. Zij komt uit Birma en is al een tijdje op zending, dus dat zal allemaal heel goed gaan. Ik heb gehoord dat ze erg aardig is.

Groot nieuws, want afgelopen zaterdag hadden we de doopdienst van Maggie! Wel balen want een paar uur voordat ze gedoopt werd, was haar moeder heeeel moeilijk aan het doen en wilde niet dat ze gedoopt werd en het werd daardoor een hele emotionele dag voor haar, maar Maggie voelde toch zo sterk dat ze echt gedoopt wilde worden dus ja heel dapper van haar. Ik was zooo blij voor haar. Maggie had me gevraagd om een toespraak te houden op haar doopdienst, dus dat was heel fijn.

Verder hadden we een goede week. De week ging wat langzaam, want het was koud, maar we hebben goed gewerkt. Was wel vervelend, want we hadden een diner bij een lieve vrouw en haar dochter in een klein dorpje buiten Bedford en we gingen daar met de bus heen en toen we uitgegeten waren, gingen we naar de bus en het bleek dat de laatste bus om 7 uur ging en het was bijna 8 uur! Balen! We hadden dus de laatste bus gemist. Toen hebben we leden in de buurt gebeld en gelukkig was een vrouw zo lief om ons op te halen en zij heeft ons naar huis gebracht. Wel lastig hoor al die bussen en zo!
Maar tot nu toe ging het eigenlijk wel prima met de bussen; we redden het goed. Ik denk dat het goed is dat ik hier blijf en dat sister Herrera ergens anders heengaat, want ik ken het gebied goed en ik weet onderhand al een beetje hoe Engelse bussen werken.

Het is raar..iedereen zegt dat mijn zending bijna over is blabla dat deze 4 maanden heel snel zullen gaan, maar voor mij voelt het alsof ik hier nog onwijs lang ben hahaha. Het voelt niet alsof het bijna over is.
Dus ja deze overplaatsing blijf ik nog in Bedford (tot 18 januari). Ik wil echt hard gaan werken en nieuwe mensen vinden. De mensen die we les gaven zijn niet echt super geïnteresseerd op het moment. Ze zijn goed, maar het is een beetje een lang proces bij sommige.

Goed ja het gaat dus allemaal goed. Beetje spannend natuurlijk met een nieuwe collega, maar ik weet dat sister Lwin een heel lief meisje is...wat timide en aziatisch... maar we zullen het vast leuk hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten