woensdag 28 december 2011

Alweer bijna 2012




Hooooi iedereen,
Wij hebben echt een onwijs gezellige kerst gehad! Na het bellen zijn we naar een Afrikaanse familie gegaan die lekker voor ons hadden gekookt. Gelukkig niet al te Afrikaans haha want soms is dat raar eten, maar lekkere rijst en aardappelen en een lekkere salade en een onwijs groot varken! Haha gelukkig niet met hoofd en zo hoor, maar het was groot. Ik heb maar een klein stukje genomen want tja ik heb het niet zo op vlees. Ik ben altijd meer geïnteresseerd in de salade. En daarna hebben we daar een spelletje gespeeld en dat was gezellig. Na dit diner zijn we naar andere leden gegaan om daar nog even gezellig te zijn voor de avond.
Gisteren, 2e kerstdag hebben we een top film party gehad. We waren met alle zendelingen bij het zendingsechtpaar in onze gebied. Ze hadden een heerlijk groot ontbijt voor ons gemaakt met bacon, pannenkoeken, eieren, hash browns etc...heel lekker! We hebben 4 films gekeken en het was zo gezellig.
's Avonds waren we uitgenodigd bij een andere familie en daar hebben we een diner gekregen en nog leuk gepraat. Heel gezellig. En iedereen was zo lief voor ons. We hebben ook nog een aantal cadeautjes gekregen. Iedereen is zooo lief voor ons. Ik voel me echt gezegend!
We hebben vooral ZOVEEL eten gekregen. Niet normaal hoeveel chocola we hebben. We kunnen er denk ik 2 grote kratten mee vullen..nee ik overdrijf niet haha. Dus ja komende paar maanden/jaar hebben we genoeg chocola in Bedford!

Dus we hebben een heeele gezellige kerst gehad. En vandaag weer terug aan het werk. Ik vind het altijd wel fijn als alles weer over is en weer over gaat tot de normale orde van de dag. Het is fijn om weer zendingswerk te doen.

O en natuurlijk hadden we afgelopen zaterdag de doopdienst van Andrew! O en serieus het was de meest geestelijke doopdienst waar ik OOIT bij ben geweest! Het was zoo ontzettend goed! We hadden eerst een toespraak van zijn vrouw en toen een toespraak van een goede vriend van hem en toen werd hij gedoopt! Zooo mooi. En hij kwam uit het water en hij omhelsde de man die hem had gedoopt en Andrew barstte ineens in tranen uit, terwijl hij helemaal geen emotionele man is! Dus dat was heel nieuw voor hem! En tijdens het slotlofzang (Gij zijt groot) moest hij weer huilen. Het was zo ontroerend om te zien. En zijn zoon (10 jaar) zei later dat hij zijn vader nog nooit had zien huilen, dus ja het was heel erg bijzonder. Het was alsof er een soort lading van zijn schouders viel. Wat een goed begin van onze kerst!

En vandaag is sister Lwin 1 jaar op zending. Ze was precies een jaar geleden naar Engeland gekomen. En ik wilde heel graag een cadeautje geven. Ze had het er al heel lang over dat ze zoo graag oorbellen wilde, want ze heeft geen gaatjes in haar oren en dat wilde ze zo graag. Dus heb ik haar vandaag meegenomen naar de juwelier en hebben we gaatjes in haar oren laten schieten. En het is serieus het beste geld wat ik ooit heb besteed! Ik heb nog nooit iemand zooo dankbaar en blij gezien. Wat een schatje is sister Lwin toch! Het deed natuurlijk een beetje pijn toen de gaatjes werden geschoten, maar ze is er zooo blij mee. We hebben mooie oorbellen uitgekozen, zilver met een steentje erin..heel lief. En we liepen de juwelier uit en toen barste ze in huilen uit omdat ze zo dankbaar was, want ze had nog nooit iets zilvers gehad..en ze was gewoon zoooo blij!! Ik was zo ontroerd door haar dankbaarheid. Het was 28 pond. Dat is niet goedkoop natuurlijk, maar ook niet heeel duur...en zij schrok zo van de prijs! Ze had dat nooit van haar leven kunnen betalen zei ze....en ik vond het zooo waard. En ze verdient het zo. Ik hou echt van sister Lwin. Ze is zo lief en nederig en de oorbellen staan haar zoo schattig!

Dus ja, het was een goede dag vandaag. Verder hadden we niet echt een bijzondere week. We waren natuurlijk niet heel erg gefocused door de kerst hahah..We dachten de hele tijd aan onze familie en zo. Maar nu weer terug naar de focus hihi. Nog even oud en nieuw en hee wacht eens even...ik mail jullie pas weer in het nieuwe jaar! Wooo...dat is me nogal wat...het gaat al 2012 worden! Gek dat mijn volle zendingsjaar 2011 al over is....was een heel bijzonder jaar en wie weet wat er volgend jaar allemaal gaat gebeuren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten