dinsdag 23 november 2010

5e week Cambridge

We hebben een goede week gehad met 18 lessen en 16 uur finding. Pfoe hard gewerkt dus.

Dit is trouwens even een lijstje van woorden die de meeste mensen misschien niet kennen:
- finding = het vinden van mensen. Mensen aanspreken op straat of aan de deur. Meestal doen we dat op straat omdat daar veel mensen zijn.
- investigator = onderzoeker. Dat is iemand die met ons afspreekt om meer over de kerk te weten. Ze blijven onderzoeker totdat ze gedoopt zijn.
- dopen = als je lid wordt van de kerk word je gedoopt en dan word je ondergedompeld in water, ben je helemaal schoon van alle fouten dingen die je hebt gedaan en maak je de belofte om Christus te volgen.

Volgende week zijn de transfers! (Overplaatsingen). Waarschijnlijk blijf ik hier in Cambridge, maar als dat niet zo is, laat ik het natuurlijk zo spoedig mogelijk weten. Maar weinig kans dat ik verhuis na zo'n korte tijd. Ik krijg waarschijnlijk wel een nieuwe collega...dus dat is spannend!

Afgelopen donderdag was leuk want we kwamen Abdul tegen. Abdul is een hele onverschillige, beetje hooghartige jongen die altijd een beetje cynisch is in de lessen en zo. We kwamen hem tegen in de bus en we wisten niet zo goed waar we heen moesten. Hij heeft ons de hele tijd geholpen en ons zelfs geholpen de straat te vinden en hij was zo aardig tegen ons! Heel anders dan anders. En zondag hadden we een les met hem en hij deed heel open tegen ons en vertelde allemaal dingen over zichzelf. Aan het eind zei hij..wow ik weet niet eens waarom ik dit allemaal aan jullie vertel....best gek. Het is fijn om te zien hoe iemand zich vertrouwd bij ons kan voelen en zich zo openstelt voor ons. En wij kunnen hem op onze beurt weer helpen en over het evangelie vertellen. Dus ja, dat was goed.
En we hebben een goede nieuwe onderzoeker: Eric. Hij is eind 50 en hij heeft al veel kerken bezocht. Toen we de eerste les met hem behandelden, zei hij: “Wow, dit klinkt allemaal zo interessant en goed...ik voel me hier echt goed bij!” Hij kwam zondag naar de kerk en hij vindt het echt heel leuk en goed. Dus hopelijk kunnen we hem meer les geven en voorbereiden voor de doop.

Het is zo bijzonder om te merken hoeveel steun ik krijg. Ik krijg zulke leuke briefjes en kaartjes! Zo leuk om te horen dat er zoveel aan me gedacht wordt en voor me gebeden wordt. Ik ben daar heel erg dankbaar voor en heel erg blij mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten