woensdag 21 september 2011

Late mail

Heeeeej lieve iedereen,

Zo daar ben ik dan eindelijk...op een dinsdag deze keer want gisteren was het een gekkenhuis en we hadden geen tijd om te mailen! Is altijd zo lastig, want de eerste vrije dag van een nieuwe overplaatsing is de vrije dag van de hele zone en dan hebben we eerst een vergadering en daarna doen we wat leuks...maar niemand plant ooit tijd voor mailen in...heel vervelend, maar goed. En we kwamen rond 5 uur thuis en hadden om 6 uur een diner afspraak dus we hadden tussendoor geen tijd voor email. Dus voor vandaag even op dinsdag.
Hopelijk hebben jullie je geen zorgen gemaakt, want alles gaat altijd gewoon helemaal goed met me.

Het was dus best een hectische week door de overplaatsingen. Dus dat is altijd even wennen. Maar ik heb deze keer niet zo heel erg hoeven wennen want ik ben weer met sister Kinjo! En ik ben echt heel blij dat we weer samen kunnen werken, want we kennen elkaar uit Cambridge en hebben het zo gezellig met elkaar. We hebben echt hele goede gesprekken en we kunnen alles met elkaar delen. En het voelt al gelijk heel vertrouwd.

Wooo over 2 weken heb ik mijn year mark! Wooo dan ben ik dus ÉÉN JAAR op zending!

We hebben een goede week gehad met goede afspraken. We hadden afgelopen zaterdag een bbq bij een Amerikaanse familie, de Pratt familie (ja een afstammeling van Parley P. Pratt) en dat was zooo gezellig en wooo wat hebben ze daar lekker eten zeg. Ik baal altijd zo erg dat ik zo snel vol zit daar want ik kan daar voor eeuwig eten, want het is zooo lekker haha. En sister Ostergaard was daar met haar ouders! Haar ouders hadden haar donderdagochtend opgehaald in Londen en ze hebben een weekje rondgereisd naar oude gebieden waar sister Ostergaard had gewerkt en zaterdagavond waren ze dus in Bedford bij de Pratt's. Het was heel leuk om haar weer te zien en om haar ouders te ontmoeten. Want dat is altijd het gekke met companions, je hoort alles over elkaars familie en je ziet foto’s en zo, maar je hebt verder geen idee wie het zijn. Best gek want we zijn de hele dag bij elkaar, maar we ontmoeten elkaars familie niet, wat natuurlijk wel het geval zou zijn met normale vriendinnen. Dus ja ik vond het heel leuk om haar ouders te ontmoeten.
En sister Ostergaard had me een hele mooie ketting gegeven met een bloem en die bloem is het nationale symbool voor Denemarken of zo...heel lief.

Gisteren hadden we dus onze vrije dag met de hele zone en toen zijn we gaan bowlen. En tja ik weet niet hoor ik heb dus toch echt niet zo veel met bowlen...a) omdat ik het niet kan haha. b) het is zo zinloos! hahaha c) als je net in een leuk gesprek zit moet je weer opstaan om zo'n zware bal te gooien en te zien verdwijnen in de goot. hahaha! Maar goed...was verder gezellig.

O ja en vorige week hadden we dus een manicure gedaan hè. Hahah wat een grap. Oké ik had dus een of andere saaie Vietnamees tegenover me zitten en ik probeerde het een beetje gezellig te hebben en te praten met haar maar ze snauwde me af met 'I am tired..' Hmm fijn. Dus nou ja ze was in de weer met mijn nagels en ze deed een french manicure en ik vond het nogal saai, want ik dacht hallo ik ga niet betalen voor iets wat ik zelf kan doen, want ik doe french manicure zelf ook altijd, maar goed ze deed dat dus en toen zei ze dat ik mijn nagels kon drogen onder de lamp en toen liep ze weg. Dus ik daar zitten en wachten en wachten en wachten...dat kind is nooit meer terug gekomen! Hahaha ze was waarschijnlijk zo moe dat ze het niet meer op kon brengen om me te vertellen dat ik klaar was! Dus ik vroeg op een gegeven moment aan een andere Aziaat of ik klaar was en ze zei dat ik klaar was...dus ik was teleurgesteld want ik vond mijn nagels saai. Dus ik vroeg of ze iets leuks er mee kon doen en toen heeft ze er bloemetjes bij gedaan. Dus dat was beter....

Vorige week zijn we ook nog naar een Sikh tempel geweest. Sikhism is een soort mix tussen hindoeïsme en islam en ja het was best interessant om meer te leren over hoe zij dingen doen. En we kregen heerlijk Indisch eten toen we klaar waren dus dat is altijd fijn hihi.

O wat leuk dat je een foto stuurde van de zwangere Linda!! AAh ik vind het zo leuk dat ik er straks een neefje bij heb! Ze zag er geweldig uit!
Hoe heeft Omi het gehad in Wezep? Was het leuk en heeft ze aardige mensen ontmoet?

We hebben trouwens de auto gewisseld met een ouder zendelingenkoppel in de zending. Zij zijn Amerikaans en hij moet zijn rijbewijs opnieuw doen hier en hij moet dus leren om met een koppeling te rijden in plaats van automaat (zoals ze allemaal doen in Amerika). Dus wij rijden nu in de automaat en hij rijdt nu in de koppeling auto. En joh automaat is echt het makkelijkste wat ik ooit heb kunnen doen zeg...niet te geloven..je geeft gas en dat is het!! haha. Ik vind het veel saaier dan rijden met koppeling, dus hopelijk krijgen we onze auto snel weer terug.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten