woensdag 12 januari 2011

Nog in Cambridge

Ik ben heeel blij dat ik hier in Cambridge blijf! Gelukkig. Lekker relaxed deze transfer. En ik kan nu echt de 'vruchten' van mijn werk zien! Want hopelijk gaat Marita gedoopt worden de 23e! Ik hoop het zo erg. Zij is zo klaar en het zal zo goed zijn voor haar. Dus hopelijk gaat dat allemaal door.
En het was zo lief, want we geven Eric les (man van rond de 50) en we vertelden hem dat één van ons waarschijnlijk ging verhuizen (dit was maandagmiddag) en hij was echt een beetje verdrietig en heeft echt zijn waardering voor ons uitgesproken. Dat was zo lief. Hij vertelde dat wij echt een verschil in zijn leven hebben gemaakt en dat we in zijn leven zijn gekomen op het juiste moment! Ook vertelde hij dat het Boek van Mormon nooit meer uit zijn leven zal zijn en dat hij echt blij is met deze nieuwe kijk op geloof en zijn hernieuwing daarin. Het was heel lief en oprecht! En nu blijven we allebei en kunnen we hem blijven les geven. Het was echt geweldig om iemand zo te horen praten en om te horen dat ik al een verschil heb gemaakt in iemands leven! Dat was heel fijn.

Verder hebben we deze week een beetje lastig gesprek gehad met iemand die op de letter wil horen waar wat precies geschreven staat in de Bijbel. We waren uitgenodigd voor het avondeten bij een stel en hij studeert voor pastoor in de Church of England! En we hadden een gezellig etentje, wel beetje ongemakkelijk gesprek..ik heb serieus al mijn gesprekstof/standaard vragen gebruikt, maar goed het was oke. En daarna vroeg hij wat wij geloven dat het evangelie is. Dus wij begonnen uit te leggen over geloof in Christus etc. En toen kwamen we op het voorbestaan en hij wilde weten waar we dat op baseerden. Dus wij legden uit dat het in het Boek van Mormon staat, maar daar wilde hij natuurlijk niks van weten en hij vroeg waar het in de Bijbel geschreven stond. Dus ik gaf hem Jeremia 1:5 waar God tegen Jeremia zegt dat Hij hem al kende voordat hij geboren was. Nogal duidelijk dat we bestonden voordat we geboren waren toch? Nou hij zei heel simpel...nee daar neem ik geen genoegen mee.. tja en klaar ben je op zo’n moment, want als iemand niet wil geloven wat letterlijk in de Bijbel staat..tja dan kun je eindeloos doorgaan. En het ging ook eindeloos door! We waren daar uiteindelijk 3 uur!!! Super lang. Veeel te lang. Ik was onwijs moe daarna. Maar het was goed, want ach sommige mensen willen alleen maar discussiëren...

Verder blijven we echt goede mensen ontmoeten hier in Cambridge en ik voel me echt op mijn gemak hier. Daarom ben ik ook zoooo blij dat ik hier blijf. Het maakt de kans wel veel groter dat ik de volgende overplaatsing (over 6 weken) ga verhuizen, maar dat zien we tegen die tijd wel weer.
Dank jullie wel voor de super lieve brieven die jullie me sturen! Het voelt zo heerlijk om thuis te komen na een lange dag en dan een envelop op de mat te zien liggen ☺

Geen opmerkingen:

Een reactie posten