vrijdag 15 oktober 2010

1e week mtc





Jeeeeeeej eindelijk mag ik mailen!!!!
Wooo het is hier zooooo geweldig. Echt ik heb het zo naar mn zin.
De eerste dag was nogal wennen, want alles was in engels natuurlijk en alles ging heeeel snel. Dus dat was nogal wennen.
Maar na wat geslapen te hebben was ik weer helemaal fris en blij :)
Het is hier echt heeel bijzonder. Het is eigenlijk met niks te vergelijken...ik heb er over nagedacht om het een term te geven zodat ik jullie een beetje duidelijk kan maken hoe het hier is. Ik denk dat ik het best een kerk universiteit kan noemen. We hebben heel veel lessen en oefeningen en presentaties enzo om alles te leren. Dus ja ik denk dat je het daarmee kan vergelijken.
En het geeft ons echt een hele goede voorbereiding op het zendingswerk.Ik heb echt zin om te gaan! We hebben heel veel mooie film clips gekeken over zendingswerk en het was echt heeel geestelijk en mooi.

Ik heb twee hele leuke collega's. Ja ik heb er 2! We zijn in een trio. En dat is echt heel fijn, want we hebben dubbel zoveel planning en ideeën enzo. Zuster Rose en Zuster Jonutz zijn mijn collega's.

Goed wat doe je op een dag:
Je staat vroeg op! Half 7! Het lukt me heel goed eigenlijk en heb me nog niet een keer verslapen ofzo.
Dan heb je om half 8 ontbijt
8 uur persoonlijke studie.. wat heeel fijn is want je kan echt voor een uur lekker lezen en studeren en ik vind het echt heerlijk.
9 uur companion study en dan ga je met collega's een hoofdstuk van Preach My Gospel lezen en studeren en een les voorbereiden.
Dan hebben we of een klas of een devotional of een instructie.
En tja eigenlijk is elke dag verschillend. Veel lessen, veel oefeningen met onderzoekers.
Verder nog wat dingen waar ik echt van heb genoten:
- Koor!! We hebben hier koor met alle zusters en elders en het is echt geweldig om koor te doen. Het klinkt verrassend genoeg onwijs mooi. Want iedereen zingt een part. Echt heel mooi. En het eerste lied dat we oefenden was: Come thou fount ! Jeej toen was ik heel blij.

We hebben de Joseph Smith dvd gekeken. Wauw wat een prachtige film was dat.
- Ik realiseer me hier echt hoe belangrijk zendingswerk is en hoe belangrijk het is om het evangelie te delen en dat mensen gedoopt worden is echt belangrijk. Mensen gaan zooo gelukkig worden met het evangelie en ik ben echt blij dat ik dat met hen kan delen.
- We hebben ook Mormon Chat gedaan. Wat heel leuk was. Als je op mormon.org gaat kan je live chatten met een zendeling.
- we zijn vandaag in de Preston tempel geweest en wo die is groot!
Verder nog wat leuke weetjes:
- We hebben een groep van 26 elders en sisters. Waarvan 11 zusters. Dat is de grootste groep zusters die ze sinds lange tijd hebben gehad! Maar het is heeeel gezellig.
- Elders moeten zusters altijd voor laten gaan bij het eten haha. En since we zijn met 11 zuster vinden ze dat vaak niet zo leuk haha. Maar wel heel galant van ze. De mtc maakt elders echte gentlemens.
- Amerikanen bewonderen mij echt om hoe ik eet met bestek hahah. Dat zijn zij helemaal niet gewend. Ik ben ze het een beetje aan het leren. Maar het blijft voor de meesten toch gewoon alles naar binnen schuiven met een vork haha.
- We hebben veel elders en zusters uit amerika, maar ook uit Botswana, Zweden, duitsland en we hebben zelfs een zuster uit Pakistan!

Verder gaat het echt heel goed met me en ik ben heel blij en vrolijk.

De tijd gaat hier heeeel snel voorbij en ik hoop dat dat bij jullie ook zo is.
Blijf blij en vrolijk.
Mijn engels gaat trouwens echt perfect. Ik schrijf, bid en denk al in het engels!! Best gek hoe snel dat gaat.

Sister Bottema
Marieke :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten